Selamatkan bayi yang tidak berdosa!

Assalamualaikum w.b.t. Hi guys. I believe that almost everyone of us are now well-informed about the latest case of little Adam who was found dead at his nanny's house. What made it more tragic is he was found in the freezer. Can you imagine? A five months old baby in a freezer? I can't even stand properly in the i-City. How dare the nanny lied about Adam being kidnapped? So frustrating. How cruel has this world actually become?
Bercakap soal kejam. Sekarang ni terlalu banyak kes pembuangan bayi yang disiarkan di media-media sosial, muka akhbar dan melalui berita sendiri. Dibuang dari tingkat tiga, ditemui tepi longkang, malah bermacam tempat lagi. Seolah-olah masyarakat kita zaman sekarang ni dah tak ada nilai kemanusiaan dalam hati masing-masing dah. Mana rasa cinta yang kuat sangat masa buat anak tu? Didn't mean to cakap benda-benda yang tak senonoh. But this matter has become worse day by day.

Cuma, Mya masih bersyukur sebab masih wujud insan-insan yang berhati mulia yang sanggup tampil untuk menjaga anak-anak yang dibuang ni. Dan, seriously, I'm most grateful for the mother yang dah terlanjur, tetapi masih sudi nak menjaga anak yang dikandung tu, in spite of pandangan orang sekeliling yang sibuk nak membawang. Believe me. Setidaknya, mereka ni tak tersabit dengan dosa membunuh nyawa anak kecil yang baru hendak memulakan hidup atas dunia.
Kat Malaysia ni ada banyak NGO yang sudi tolong mereka-mereka yang tidak mahu menjaga anak yang baru dilahirkan. Malah pihak KPJ sendiri dah melancarkan 'baby-hatch' untuk masalah ini. Jadi, tolonglah jangan buang anak-anak ini merata-rata. Tolonglah bayangkan nasib pasangan yang dah bertahun kahwin tapi masih tak dikurniakan cahaya mata. Tolonglah fikirkan masa depan si anak yang mungkin jauh lebih baik bila dia besar nanti. Tolonglah jangan bunuh anak-anak ini.

Comments

  1. Tula, sekarang banyak kes tentang bayi ini. Kita doakan supaya bayi yang tidak berdosa ini diberikan pelindungan sepenuhnya

    http://tarotthefool.blogspot.com/2018/06/syawalgiveaway-my-first-giveaway.html

    ReplyDelete
  2. Masyarakat dan kita perlukan suasana yang lebih penyayang.

    ReplyDelete
  3. baby hatch antara inisiatif terbaik selamatkan bayi yang dibuang secara kejam

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bercuti ke Kuala Lumpur lebih menarik dengan Scoot!

Seleksi makanan Food Truck di sekitar Kuala Lumpur

Cannis: Virtual World to tops Nasdaq in reality