Pengalaman pertama guna monorel

Hello. Anybody home? Lama sangat rasanya tinggalkan blog ni. Sejak dari hari pindah ke Ukay Perdana rasanya. Ok. Back up a second. Bila masa pula Mya pindah ke Ukay Perdana ni? Sebenarnya, awal bulan Mac lepas, Mya ada attend satu temuduga untuk jawatan 'Junior Developer' kat Ukay Perdana ni. Nasib Mya baik sebab terpilih untuk isi kekosongan tu. Long story short, here I am. Sebab tulah, kalau Mya jarang update lepas ni, Mya minta maaf sangat-sangat. Sebab company tengah sibuk siapkan projek dan Mya terlibat sama. 

Anyway, pengalaman pertama guna monorel kat Kuala Lumpur ni sebenarnya lebih kepada Mya nak belajar membiasakan diri dengan sistem pengangkutan awam kat sini. Kalau dah namanya motor dengan kereta tinggal kat Perak, memang tak ada peluanglah nak bergerak ke mana-mana sendiri kan? Mula-mula macam risau jugak sebab belum biasa. Tapi, bila dah cuba, senang je rupanya. Janji jangan salah naik platform je.

Merasalah jugak sesat platform semalam. Padahal masa tu Mya dah jumpa dengan Cik Dee yang dah lama tinggal kat sini berbanding Mya. Tak tahulah jalan mana yang Cik Dee ni bawak. Rasa macam Mya pulak yang nak kena tunjukkan jalan pada Cik Dee. Nak ke arah lain, dia ke arah lain. Penat bertekak dari satu stesen ke satu stesen je.


Walau apapun, terima kasih pada Cik Dee yang belanja kita makan and bawa kita jalan-jalan pusing Berjaya Times Square dan Nu Sentral. Sesat tu perkara biasa untuk benda yang baru kita nak cuba, kan? Lepas ni dah tahu dah nak arah ke mana dan platform mana yang nak dijejak. Oh ya. Thanks for the rapidKL card too. Kalau tidak, jenuh nak beli tiket saje semalam.


Comments

  1. dah lama teringin nak naik pengangkutan awam mcm ni.acah backpackers hahahha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bercuti ke Kuala Lumpur lebih menarik dengan Scoot!

Seleksi makanan Food Truck di sekitar Kuala Lumpur

Cannis: Virtual World to tops Nasdaq in reality