Moody? Jom makan!

Assalamualaikum wb.t. Hai semua. To be honest, Mya seorang yang ill- and quick-tempered. Pantang terusik sikit. Mulalah moody sepanjang hari. Seriously, this one kind of bad habit sangatlah tidak baik untuk Mya sendiri dan orang sekeliling. Selak-selak majalah Dara.com baru ni, Mya jumpa senarai makanan yang boleh menghilangkan rasa moody. Now, Mya nak kongsi dengan awak semua.

Dark Choc
Ini satu makanan yang Mr. F paling suka, but not really going that way on my side.
Tapi, Mya memang ada simpan bar dark choc, just in case.
Dark choc lebih baik dari bar coklat biasa.
Sebab katanya boleh mengurangkan hormone stress.

Epal
Ini satu lagi makanan yang sentiasa ada dalam peti ais Mya. Memang diakui berkesan. Unknowingly, tak kisahlah sama ada epal merah atau epal hijau, mood Mya akan jadi lebih baik bila makan epal. So, tak terkejut bila buah ini termasuk dalam senarai ini.

Green Tea
Mya not really a green-tea lover. Tapi, dari bacaan Mya, green tea mengandungi theanine yang dipercayai boleh menenangkan fikiran. Tapi, Mya memang jadi lebih tenang after minum any kind of tea. *Ok, moving on.*

Cereal & Susu
To me, rasanya kerana the fact yang susu segar sememangnya membantu memberi tenaga dan menambahkan pengeluaran hormon, membuatkan makanan ini termasuk dalam senarai. Ditambah pula dengan cereal yang lazat, siapa sahaja yang tidak akan berubah menjadi tenang, kan?

Comments

  1. Dark Chocolate tu memang membantu.. Sha memang suka makan kalau tengah stress dan marah..

    ReplyDelete
  2. Green tea macam dah ketagih nk kena minum selalu. Suka dan jadi my fav drink

    ReplyDelete
  3. hehe kak mya kena la selalu mkn coklat dan benda2 masam mcm dlm list tu epal. aina suka mkn coklet tu happy go lucky tapi kadang2 ada jugak angin taufan dtg haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bercuti ke Kuala Lumpur lebih menarik dengan Scoot!

Seleksi makanan Food Truck di sekitar Kuala Lumpur

Cannis: Virtual World to tops Nasdaq in reality