Review Wayang : Fantastic Beast and Where To Find Them

Assalamualaikun w.b.t

Hai semua

I just could not resist myself . Memang Mya dari kecil suka indulge in fantasy world . Kawan-kawan yang kenal Mya pun tahu Mya ni sometimes imagination tahap melampau tapi sedikit sebanyak benda tu membantu Mya move on after every downs came into my life . So, after Mya berikan tiket percuma tayangan ekslusif tajaan Media Prima kepada kawan baik Mya macam yang Mya ceritakan dalam entri sebelum ini, I decided untuk pergi tonton filem terbaru hasil rekaan J.K. Rowlings sendiri di pawagam terdekat .


Berlatarbelakangkan bandar New York lama , Newt Scamander melawat bandar itu dengan alasan mahu mendapatkan hadiah istimewa yang hanya ada di sana. Entah di mana silapnya , kekecohan mula berlaku apabila dia terbawa seorang No-Mag *a.k.a Muggle dlm versi Harry Potter* dalam menyelesaikan masalah yang ditimbulkan salah seekor beast jagaannya.

Disebabkan masalah itu juga, dia akhirnya ditangkap oleh seorang pegawai MACUSA . Tanpa disangka, masalah demi masalah mula timbul dan kekecohan di dalam bandar New York semakin menjadi-jadi. Kematian No-Mag , kemusnahan bandar dan pelbagai lagi.

Penggunaan spells yang biasa digunakan di dalam siri filem Harry Potter sebelumnya sedikit mengujakan . Pun begitu , kewujudan beasts di dalam filem ini lebih mengujakan . Kagum rasanya dengan daya imaginasi J.K. Rowlings yang sangat tinggi namun bersahaja ini . Watak Newt Scamander ini sememangnya layak dibawakan oleh Eddie Redmayne . Terasa setiap elemen imaginasi yang ada dalam filem ini betul-betul hidup .

Imaginasi - 5 bintang
Special effect - 5 bintang
Cinematography - 5 bintang

Bagi yang kurang berminat menonton siri Harry Porter, mungkin awak akan mengalami sedikit masalah pemahaman. Penat juga nak explain everything kepada adik Mya tadi. Overall , filem ini menarik dan mungkin juga anda boleh menantikan watak jahat yang baru
*teringat Voldemort tiba-tiba*

Anyway, stay with me till next time, okay?
Bye, XOXO

Comments

  1. Sebab utama nak tenok filem ni selain Jk Roling adalah sebab Eddie Redmayne. Bae kite tuuuu. Tak sabar nak pergi tengok <3

    ReplyDelete
  2. raizah tengok cerita ni sabtu lepas. memang best :))

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bercuti ke Kuala Lumpur lebih menarik dengan Scoot!

Seleksi makanan Food Truck di sekitar Kuala Lumpur

Cannis: Virtual World to tops Nasdaq in reality